Faipari gépek, cnc-központok, tömörfa megmunkálás

2004

A Probléma

A jelenlegi üzemméretek mellett a marketing költségek, termékfejlesztés költségei túl magasak. Hasonló okból kifolyóan a kis- és középvállalkozások raktárkészlettel nem rendelkeznek, rendelés esetén gyártják le az adott mennyiséget, elveszítve ezzel a rövidebb szállítási határidő lehetőségét. Méretükből adódóan általában egy-egy terméket és nem termékcsoportokat képesek kínálni.

A fenti problémákra a termelő vállalatok fokozatos koncentrálódása lenne az ideális piaci válasz, a gazdaságos üzemméret mellett, már elképzelhető a járulékos költségek növelése. A hazai helyzet azonban nem ad időt a piaci folyamatok kibontakozására, mert a kereskedelem és a piacon jelentkező külföldi versenytársak lezárják a még létező lehetőségeket is.

 

 

Az import versenynek kitett ágazatok – így a hazai bútorgyártás – legfontosabb problémája, hogy a nyitott hazai piacon, olyan versenytársakkal kell szembenéznie, amelyek termelési volumene felülmúlja a hazai vállalkozásokét, kidolgozott marketing stratégia mentén szervezik meg piaci megjelenésüket, kialakult elosztó rendszert vagy már létező beszállítói kapcsolatot hoznak magukkal, megalapozott piaci helyzetből növekednek tovább (van hova visszavonulniuk).

A hazai kis- és középvállalkozásokról elmondható, hogy technikailag, gyártási kultúrában felzárkóztak a versenytársaikhoz, azonban a termékfejlesztés, logisztika, marketing területén komoly hátrányban vannak külföldi versenytársaikhoz képest.

 

 

 

Javaslat

A fenti helyzet feloldására javasoljuk, olyan a termelők tulajdonában álló „Elkötelezettek Társaságának” felállítását, amelynek feladata a Bútorszövetség 2001-ben készített tanulmányának frissítése és ennek nyomán:

2004. május 6-án a Hemingway étteremben A MAgyar BÚtor Esten közel 100 lelkes résztvevő hallgatta Réz András kritikában gazdag, sajnos minden szavában igaz kis „szösszenetét” a magyar vásárló és magyar gyártó kapcsolatáról.

Az előadás csak megerősítette azt a tényt minden jelenlévőben, hogy nem találja egymást a vevő és a termék.

A hazai kis- és középvállalkozásokról elmondható, hogy technikailag, gyártási kultúrában felzárkóztak a versenytársaikhoz, azonban a termékfejlesztés, logisztika, marketing területén komoly hátrányban vannak külföldi versenytársaikhoz képest.

A jelenlévők elfogadták a javaslatot, hogy a szakma közösen készíttessen el egy a Bútorszövetség 2001-es tanulmányához hasonló, de a mai bútorpiacot és vásárlóerőket, vásárlói szokásokat elemző átfogó piacanalízist.
 

MaBu története